Funvertising

play. work. play. again

Co-pi-rai-tăr

Posted on 26 Mar 2012 in Uncategorized | 0 comments

copywriterPrin clasa a 11-a, la ora de franceză nu prea făceam franceză. Profesoara ne povestea, noi râdeam. Ne zicea de soț, de iubire, de certuri, de pisică, de bani, de farduri, de toate. Și de fata ei care face reclame. “Face reclame? Wow!”, mi-a trecut mie imediat prin minte. Ulterior, am uitat franceza, dar n-am uitat ideea cu făcutul reclamelor.

Am intrat la Jurnalism. Mama, tata, bunicul, bunica, mătușele și unchii – toți fericiți. Fata se face jurnalistă deci va apărea la televizor.

Mare le-a fost dezamăgirea când am ales specializarea pe publicitate. Și mai mare când m-am angajat.

“Și…ce faci tu acolo?

Sunt copywriter.

Copi..ce?

Co-pi-rai-tăr.

Aha.”

Și “aha-ul” era de fiecare dată un fel de “Da, da, știu ce zici, normal că știu!”.

Adevărul e că, în România, să fii copywriter nu înseamnă nimic pentru cei mai mulți. De atâtea ori am explicat ce înseamnă, încât m-am plictisit. Așa că, am gasit formula mai simplă – publicitate – ca sa inteleaga fiecare ce vrea (aproape niciodată ce trebuie).

O mătușă pe care nu o văzusem deloc în ultimii ani, a fost mai insistentă:

Publicitate…adica ce mai exact?

Parea că știe. Eu, încântată:

Copywriter.

Aha!”

Și după câteva secunde de gândire, mi-a zis, cu milă în glas:

Lasă, stai liniștită, vor veni și vremuri mai bune pentru tine.”

Daniela

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>